highendnews
 
reviews

 

Audionet MAP 
monikanavainen etuvahvistin/prosessori

Ari-Martti Pohtola
Kuvat: Audionet

Päivitetty 6.10.2002

Esteetiikan suhteen MAP noudattaa valmistajan tuttua, asiallisen  pelkistettyä linjaa.  Etupaneelissa on näyttö, virtakytkin ja vain kolme nappulaa säätöjä varten. Laite näyttää eleettömän tyylikkäältä ilman turhia koristeluja.

Käyttömukavuus on hieman huonompi nykyiseen monikanavaesivahvistin/prosessoriini, Sony TA-VA777ES:iin verrattuna. Ehkä syynä on se, että olen tottunut siihen, että automaattisen digitaalisen signaalin tunnistuksesta vaihto DVD-A:lle on ollut vain yksi Analog Direct/5.1 napin painallus. MAP:ssa kun ei ole etupaneelissa kuin nuo kolme näppäintä säätöjä varten, kaukosäädintä tarvitaan jo  käyttöönotossa ja virittämisessä. 

Takapaneelista löytyvät päävirtakytkin ja kaikki tarvittavat XLR ym. liittimet ja liitäntätavat sekä 7.1 sisääntulot. Siltäkin kannalta toimivuus on turvattu pitkälle eteenpäin.

Keskikanavaa varten on ekvalisointi, muuten koneessa ei onneksi mitään ihmeellisiä ekvalisointi- ym. DSP-tiloja olekaan. Joka tapauksessa mahdollisuus keskikanavan äänelliseen sovitukseen etukanavien kanssa on hyvä oivallus sellaista sovitusta tarvitsevalle. 

MAP:ssa on jostain kumman syystä myös loudness-kytkin, joita näissä yläluokan laitteissa ei yleensä ole. Pelkkä ajatuskin sen kytkemisestä päälle tuntui mahdottomalta.

Manuaalissa korostetaan koneen maadoituksen tarpeellisuutta sekä vaiheen optimointia, joka näkyy helposti väärän vaiheen ilmoittavalla tiedolla etupaneelissa käynnistyksen yhteydessä. 

MAP kellui Sorbothane- vaimennuspaloilla, soitin puolestaan  Isoplat Cyrus -alustalla. 

Testauksen aikana peitin kaikki käyttämättömät RCA-plugit Cardaksen RFI Capseilla -- niitä tarvittiin vaatimattomat 43 kpl ! 

Kuunteluarviossani Audionet oli kytketty päätteevahvistimeeni, Mark Levinson 332:een, Transparent Music Link Balansoiduilla kaapeleilla; DVD-A/V/CD -soitin, Pioneer DV-939A oli kiinni Goertz Triode Quartz RCA / Analysis Plus RCA kaapeleilla. Koaksiaalisena kaapelina käytin van Den Hul D III hybridiä.  

Ääni DD/DTS-toistolla

Ensimmäisenä kiinnitti huomiota jumalattoman tarkka elokuvien äänimaisema, detaljeja paljon, pienet tehosteäänet/luonnolliset äänet (kilahdukset, huuliäänet, kävelyäänet ym.) erottuivat todella tarkasti. Dynamiikkaa ja tarkkuutta kautta linjan sekä voimaa erityisesti basso-osastossa, jossa subwooferkanava oli ohjattu vasempaan ja oikeaan etukanavaan. Kanavaerottelu ja tehostesiirrot kanavasta toiseen erinomaisen pehmeitä ja kauniisti liukuvia, ilman aukkoja äänikuvassa. Isoissa äänissä ja kerroksittaisissa äänissä ei puuroutumista, eikä latistumista. Kone ei haista automaattisesti eri DD/DTS asetuksia, vaan se on kaukosäätimen asetusten kautta aina valittava. Myös PL II on mukana (en ole vielä testannut, enkä taida tarvitakaan). 

Yhteenvetona DD/DTS elokuvaetuvahvistimena: tästä on vaikea hakea parempaa hinta/laatusuhdelaitetta markkinoilta.

Ääni kaksikanavakuuntelussa

Tässä huomiot on tehty pääsääntöisesti siten, että käytin Pioneer 939A DVD-Audio/Video/CD-soitinta pelkkänä pyörittimenä Coax liitännällä, Audionetin DACit hoitivat D/A-muunnoksen.

ML 332 on tosi tarkka ilmoittamaan pienimmästäkin muutoksesta ketjun alkupäässä tai mistä tahansa muusta komponenttimuutoksesta ketjussa. Kokeilin ensin pelkillä Audionetin virtakaapeilla, jolloin bassot kuuluivat pyöreämpinä/lujempaa. 

Kun tein klassisen matkaradiotarkistuksen (AM korkeimmilla taajuuksilla) RFI vuodoille kaapelista, kuuluivat RFI häiriöt läpi koko Audionetin virtakaapeleiden matkalta sekä heijastuivat myös lähellä olevaan oikean kaiutinlinjan kaapeleihin. Kun vaihdoin omat virtakaapelit, joissa ferriitit kummassakin päässä kaapelia, RFI häiriöt hävisivät. 

Samalla tapahtui mielenkiintoinen asia, bassojen taso vaimeni sekä bassojen ääni kirkastui. Tämä on mielenkiintoinen ilmiö, mahtoiko vahvistunut bassotoisto testikaapeleilla olla basson lisäksi bassoalueen säröä + RFI:tä + maasäteilyä + kuun asennon vaikutusta : ja sitä kautta "lujempaa" soimisen aiheuttama ilmiö :-O ??.

Pelkäsin etukäteen, että Audionet olisi ääneltään liian kirkas kokoonpanooni, mutta yllätyksekseni kävikin päin vastoin, ääni oli lämmin ja varsinkin sitä lämpöä, liquidityä (en tiedä tälle parempaa suomenkielen sanaa, läpikuultavuutta?) sekä syvyysinformaatiota tuli Cardaksen RFI Capsien asennuksen jälkeen. 

Hyvänä vertailuesimerkkinä etusen äänestä oli aikaisempi testi Lybeckin Robinin Sphinx Project MK II:lla, jossa oli muuten samassa laiteympäristössäni Sphinx balansoituna Levinson 332:een ajettuna alimmalla oktaavilla pikkuisen enemmän voimaa ja tuntoa, muuten basso oli 2-kanavatoistossa MAPilla kiinteä ja kauniin tarkka sekä sopivassa tasossa muihin äänialueisiin.

Kaksikanavakuuntelussa edellinen vertailulaite Sphinx toi enemmän eteenpäin keskialuetta ja keskialueen "bodya" varsinkin pianossa (Loussier plays Satie) Voi olla, että Sphinxin mukana muuten samassa kokoonpanossa olleet Siltechin balansoidut kaapelit Transparenttien tilalla vaikuttivat ääneen myös tältä osin.

MAP:illa korkeita ääniä kuuluu paljon ja tarkasti, kuitenkin siten erikoisesti, että aikaisemmin kovempaa kuuluneet detaljit keski- ja ylä-äänissä laskevat vähän tasoltaan ja vastavuoroisesti pienen pienet äänet nousevat enemmän esiin.Uusia pieniä ääniä löytyy siis MAP:illa.

Jos Mattilan Mikon korva on herkistynyt pianon vasaraäänille, minä olen herkkä pianon tai muiden transienttiäänien "kuultavalle/kuvitellulle" särölle. Audionet suoriutuu puhtaasti kovista transienteista eivätkä voimakkaat äänikerrokset ja vyörytykset puuroudu/säröydy vaan kuuluvat ja erottuvat myös kerroksittain hyvin. 

Äänen syvyyserottelu puolesta olen kuullut vielä parempia esityksiä, mutta tältäkään osin MAP:issa ei ole suuremmin valittamista.

MAP:in DAC:ien suodinasennoista Audionet-suodin oli mielestäni CD-kuunteluissa paras, Lagrange pikkuisen tummempi, Blackman kivisen ja vanhanaikaisen kuuloinen sekä Kaiser kaksiulotteisempi ja väärällä tavalla kirkkaampi, tosin pidin tästä asetuksesta jollain tietyillä pianoteoksilla enemmän.

Sitten mielenkiintoisin asia: Cheskyn DVD-A /DAD kaksikanavaäänitteet 96kHz:lla ja digitaalisena MAP:iin tuotuina MAP:in muuntimilla soivat aivan uskomattoman hyvin! Audionetin DAC:eilla Cheskyn DAD 96 kHz testeinä Babatunde Olatunji:n Love Drum Talk sekä Rebecca Pidgeonin Four Marys. Näistä DAD 96 kHz:stä siis Audionet pystyy ottamaan suoraan kiinni. 

Eaglesin Hotel California DVD-A kuulosti jopa 96:sta 48 khz:aan pudotettuna hyvältä Audionetin DAC:illa. 192:t täytyy ajaa toistaiseksi analogdomainissa ja minun tapauksessani Pioneerin 939A:n omilla muuntimilla.

Suoran 7.1-kanavaisen reitin kautta Audionetin ääni on ok (eli ääni tulee MAP:in läpi koko matkan analogisena), etunen kuulostaa siltä miltä pitääkin -- puhtaalta ja eleettömältä.  Tuntui, että MAP ei lisännyt lopputulokseen sitä omaa soundiaan, joka kuulosti monessa tapauksessa oikein hyvältä laitteen omilla DAC:eilla, vaan oli enemmänkin eleettömän väritön ja pakollinen paha, osana monikanavasignaalin toistoketjua.

Redbook 44.1:n äänestä Audionetin DAC:ien läpi tuotuna en ole aivan paikoin vakuuttunut, ääni oli omassa kokoonpanossani lämpöisen/pehmeän rajamailla. CD-äänitteissä minua vaivasivat aavistuksen verran esimerkiksi kitaran klangi, tai pikemminkin puuttuva voima kitaran iskuäänistä keskialueella (hyvä esimerkki tästä on se, että jokainen joka on itse soittanut Les Paulia Marshallin läpi lujaa, tietää miten kitaran iskuäänet lähtevät ko. kombinaatiosta), tällaisissa kuuntelunäytteissä ääni oli kaunis mutta dynamiikan puolelta lähti ehkä hieman liian siloitellusti/pehmeästi/kesysti. 

Yhtenä vertailulaitteena minulla on ollut Mark Levinsonin 383 integroitu, joka myös tekee rupisemmista äänitteistä "kauniimpia" ja "kuunneltavampia", mutta ML 383:een verrattuna Audionet ei siloita äänitteitä onneksi niin paljon, mutta kuitenkin silti sen verran, että ainakin minä kiinnitin asiaan huomiota. Joitain vanhoja digitaalisen räikeitä redbook CD:itä pystyi taas kuuntelemaan Audionetilla ilman sitä kuuluisaa paikkojen hampaista lähtemistä...

Digitaalinen väylä

Valmistajalta on tullut juuri markkinoille Audionet VIP, DVD-Audio/Video/CD-soitin. Monia kiinnostanee se, että VIP:sta saadaan siirrettyä jopa 192 kHz:n LPCM-signaali MAP:iin IEEE 1394:hen perustuvan väylän avulla.

Tämä edellyttää kuitenkin softa/rautapäivitystä MAP:iin, ainakin kuunneltavani olleeseen versioon. 

Liitäntä on siis valmistajan oma ratkaisu aluksi vain DVD-A:lle, joka vaatii saman valmistajan soittimen hankkimisen. Toisaalta tämä testattu ja mitattu, proprietary -ratkaisu on käytettävissä heti, jos ei halua odottaa markkinoille tulevia toimivia 1394 Firewire -kytkentäisiä laitteita, joilla mahdollisesti saadaan sovitettua korkearesoluutioiset formaatit toistavat laitteet digitaalisesti yhteen ilman äänellisiä kompromisseja. 

Se joka odottaa  monikanavaetuvahvistinta, jossa on standardoitu, laitevalmistajasta riippumaton, hyvin toimiva, korkean resoluution väylä, joutuu varmasti odottamaan vielä pitkän pitkän ajan. Tämän lisäksi tarvitaan järkevän hintaisia, universaaleja DVD-A/SACD yhdistelmäsoittimia, joista löytyy vastaava ominaisuus.

Yhteenveto

Jos hankkisin MAP:in pelkästään elokuvia ja 96 kHz ääntä varten, en empisi hetkeäkään, niin hyvin Audionetin muuntimet ja esivahvistin suoriutuivat tehtävästään. Mutta niinkuin olen jo kolme kertaa aikaisemminkin kuullut, Audionetit tuntuvat soivan aina parhaiten silloin kun koko ketju on Audionetia. 

Jokainen joka hakee/on hakenut markkinoilta järkevän hintaista yläluokan monikanavaetuvahvistinta, on varmasti kiinnostunut tästä laitteesta. Viimeisen kahden vuoden aikana minä en ainakaan ole löytänyt Audionetin vertaista järkevän hintaista, turvallista päivitettävää kompromissia markkinoilta High End -monikanavaetuvahvistimeksi. 

Hinta Suomessa: €5900

Maahantuonti: Hifi Guru OY

Seuravassa joitain MAP:iin liittyviä kysymyksiäni ja Audionetilta saatuja vastauksia.

Dear Mr. Pohtola,

please find the answers to your questions in the following:

Q:> …Perhaps the most important question is about the bass management, are You going to provide an update for the bass mgmt to MAP to resend the DVD-A/DVD-V LFE signals to front R + L? (pricing/availability/time schedule)

A: …This is already part of the bass manager when it comes to DVD-V, meaning audio decoding formats like Dolby Digital or DTS. If no subwoofer is selected, the LFE signals are routed to all speakers chosen as 'large' (=full range). These are at least Front L / R. Digital transmission of DVD-A will only be available between our DVD Player VIP and the MAP, as there is no standard interface. With this digital transmission there will be a bass manager available. Detailed information is not available at the moment. If you connect a DVD-A player to the MAP using the 8 channel analog input, there will be no bass management or any other kind of influence on the signals (except volume control, of course). To take into account the needs for a bass management with DVD-A out DVD player VIP has a build in bass manager for DVD-A.

Q:> … How should I configure the MAP, if I want to use 8 channel analog input with my Pioneer DV-939A that way that DV-939A is taking care of the 192KHz decoding of the 2-channel DVD-Audio signals, in the way that MAP is just passing the analog 192 signals without altering/downconverting it any way?

A: …As explained above, when using the 8 channel analog input all channels Are just passing through without alteration (except volume control).

Q:It seems to me by reading the manual at Your site, that there is a > possibility to set the center channel off and therefore the signal is routed to front L + R. This is a problem with Chesky´s 6.0/4.0 DVD-A disks, like…

A: Rerouting channels is done in the digital domain when using the internal decoder with Dolby Digital or DTS. If you connect your player to the analog input all channels are preserved as they get to the input jacks (see above).So no matter what DVD-A producers do, you get the channels as they are Put onto the disk.

Q:…therefore You may consider to add a function that really switches the center off without resending the information anywhere. I do not like Chesky´s…

A: This is no option as bass management is part of Dolby Digital license Which is very strict about how to do this. So we are simply following these Rules that have to be obeyed to get licensed. And I assume other manufacturers Do the same. I don't think that any other speaker setups will become a Standard except the usual ones comprising Front L/R & Center, Surround L/R, Surround Back (or Surround Back L/R) and Subwoofer as this is the most common Home theater setup. All equipment in the studios is used with this and all multichannel formats (Dolby, DTS, AAC etc) are based on this.

Q: I am used to do the firmware/software updates to my AV-preamp via RS-232 myself, and I would like to know what is the procedure/mechanism to make the firmware/software updates to MAP, it is quite uncomfortable to send The MAP to Germany every time in case of adding new features to the MAP.

A:Software updates are done by changing EPROMs. The next upgrade is a Combined soft- and hardware upgrade. The decoder PCB has to be exchanged to a new version (with a more powerful DSP) to have all the new features. For Skilled people or technicians it is not difficult to do it by themselves. No soldering will be required.

Q: How to get HDCD support for the MAP (pricing/availability)

A: This is part of the next upgrade. I expect it to be on the market end 2nd quarter / beginning 3rd quarter of this year. The price has to be determined yet. (A-M huom. Audionetin sivuille on tullut tämän vastauksen jälkeen ilmoitus saatavuudesta "estimated end of 2002")

Q: In Your website in the manual´s technical specs section (very last pages) > there is a curious line: > 8-channel analog inputs: bandwidth: 1 - 60 KHz (+/- 3dB)???

A: This error in printing (" ??? ") has been removed.

Laiteympäristö:

  • Soitin: DVD-A /CD/DVD-V:Pioneer DV-939A Isoplat Cyrus -alustalla kaikki käyttämättömät RCA:t peitetty Cardas RFI Capseilla ferriittiklampit virtajohdossa
  • Pääte: Mark Levinson 332 , Sorbothane vaimennuspaloilla
  • Kaiuttimet : Dunlavy SC-IVA graniittilevyjen päällä piikeillä
  • Kaiutinkaapelit: yläelementeille Analysis Plus 12, bassoelementeille Supra Ply 3.4 keskikanava Dunlavy SC-IAV Supra Ply 3.4 takakanavat Dunlavy SC-I Supra Ply 3.4
  • Välijohdot: Audionet MAP päätteeseen Transparent Music Link Balansoiduilla; DVD-A/V/CD -soittimesta Goertz Triode Quartz RCA / Analysis Plus RCA kaapeleilla 
  • Virtakaapeleina oma virtakaapeli ferriiteillä sekä Audionet APC -virtakaapelit. Sähkösyöttö omassa ryhmässään musiikkilaitteille, koko asunnon kaikki kodinkoneiden virtajohdot ferriittiklampeilla.
  • Coax kaapeli Van Den Hul D III hybrid kaikki käyttämättömät RCA:t peitetty Cardas RFI Capseilla (n. 43 kpl !) 
  • Vaimennus: MAP Sorbothane vaimennuspaloilla
  • Akustointi/room tune: 25 m2 huone, kuunteluhetkellä Raskas iso ryijy takaseinällä, 2 kpl bassoresonaattoreita, sivuseinät lattiasta kattoon kirjahyllyjä, 4 kpl ASC tube trapeja, 2 sohvaa,matto. Kaiutinsijoitus/kuuntelupiste normaali leveä Dunlavy-asetus.

Musiikkitestilevyjä:

  • Eagles Hotel California 192 kHz DVD-A 
  • Rebecca Pidgeon 2ch 96 kHz DAD 
  • Babatunde Olatunji 96 kHz DAD 
  • High Fidelity reference cd no. 43 
  • Stan Getz Charlie Byrd: Jazz Samba 
  • Julee Cruise: Floating into the night 
  • Fire walk with me: Twin Peaks 
  • Riri Shimada: Erik Satie Pianoworks 
  • Loussier: plays Satie 
  • Chet Baker: Baby Breeze 
  • Joe Sample: the best of 
  • Julio Iglesias Tango 
  • George Duke: After Hours 
  • Diana Krall: when I look in your eyes

Sekä ei-referenssiäänitteinä:

  • George Winston: Winter (21st anniversary edt.) 
  • Rubettes: Greatest hits (acid test l. tappokamaa yleensä muille kaiuttimille kuin Dunlavyille :-) 
  • Led Zeppelin: Remasters Uriah Heep: … Very ´eavy (remastered)

Tekniset tiedot

  • Function
    • microprocessor controlled high end audio / video preamplifier
    • Dolby Digital and DTS decoder
  • Audio inputs analog
    • 5 pair RCA, Stereo, gold-plated
    • 1 pair XLR symmetric
    • 8-channel input, RCA, configurable as multi-
      channel decoder inputs (Front L/R, Center, LFE, Rear L/R, Effect L/R) or 4 stereo multi-room inputs
    • 1 pair RCA Effect/Monitor, gold-plated
  • Audio outputs analog
    • 1 pair RCA Front L/R, gold-plated
    • 1 pair XLR symmetric Front L/R, gold-plated
    • 2 RCA Center, gold-plated
    • 2 RCA Subwoofer, gold-plated
    • 2 RCA Surround L/R, gold-plated
    • 2 RCA Aux. L/R, gold-plated
    • 1 pair RCA Effect/Monitor, gold-plated
    • 1 pair RCA Rec. out, gold-plated
  • Audio inputs digital
    • 2 SPDIF, RCA, gold-plated
    • 1 SPDIF, BNC, gold-plated
    • 1 SPDIF, optical
    • 1 AES/EBU, gold-plated
  • Audio outputs digital
    • 1 SPDIF, RCA, gold-plated
    • 1 SPDIF, optical
  • Video inputs
    • 4 RCA Composite Video (FBAS)
    • 4 Hoside S-Video
    • 1 RCA YUV/RGB
  • Video outputs
    • 2 RCA Composite Video (FBAS)
    • 2 Hoside S-Video
    • 1 RCA YUV/RGB
    • 1 SubD15HD VGA
  • Video bandwidth
    • 20 MHz
  • Other I/Os
    • 7-pole socket for Audionet EPS (External power supply)
    • 1 Audionet Link
    • screw for earth connection, gold-plated
  • Display
    • 2 * 16 characters vacuum-fluorescence-display
      on screen display
  • Mains
    • 110 V or 230 V, 50..60 Hz
  • Power dissipation
    • 15 W Stand by, max. 65 W
  • Dimensions
    • 430 mm * 110 mm * 360 mm (W * H * D)
  • Weight
    • 11 kg
  • Features
    • internal or external multichannel decoder (Dolby Digital, DTS)
    •  8-channel input configurable as 4 separate stereo inputs for multi-room applications
    • on screen display
    • Y/C-separator with digital comb filter for conversion from FBAS video to S-video
    • Line Doubler card (optional) for flickerfree video output
    • switchable digital oversampling filter for audio
  • Sampling frequencies and resolution of digital inputs: 
    • 32 kHz to 192 kHz / 24 bit (DVD Audio)
    • multichannel-AD-/DA-converter prepared for 96 kHz / 24 Bit
    • pure analog multichannel- / multiroom-volume control
    • internal jitterkiller for D/A-conversion
    • digital monitor, independent of selected digital input ("Digital Record Select")
    • prepared for Dolby Digital EX and DTS ES 6.1 (Discrete + Matrix); 
  • Soft- and Hardware upgrade estimated in the end of 2002
    • Intelligent TouchScreen remote control COM
  • Options
    • Line Doubler video card
    • MC/MM-phono preamplifier
    • External voltage supply EPS
    • RF-demodulator for laser disc player
  • Decoder-Setup

  • Settings listening position (Delay settings)
    • Listening pos. <-> Front 1 m to 15 m (40'' to 590'')
    • Listening pos. <-> Center 1 m to 15 m (40'' to 590'')
    • Listening pos. <-> Sur. 1 m to 15 m (40'' to 590'')
    • in 5 cm- or 2 Inch ('') steps
  • Level tuning
    • Center +/-10 dB in 1 dB steps
    • Surround +/-10 dB in 1 dB steps
    • Subwoofer +/-10 dB in 1 dB steps
    • LFE Mix +0/-10 dB in 1 dB steps
  • Balance

    • Front +/-9 dB in 1 dB steps 
    • Surround +/-9 dB in 1 dB steps
  • Loudspeaker configuration (Bass management)

    • Front: small, large
    • Center: none, small, large
    • Surround: none, small, large
    • Subwoofer: on, off
    • Cut off frequency tunable from 60 Hz to 220 Hz in 10 Hz steps
  • Loudness

    • Bass 0..+12 dB (fg=250 Hz) in 6 dB steps 
    • Treble 0..+12 dB (fg=6900 Hz) in 6 dB steps
  • Analog inputs IN 1..6

  • Bandwidth 1 - 3.000.000 Hz (-3 dB) 
  • THD + N > 105 dB for 20 Hz to 20 kHz 
  • Signal to noise ratio > 110 dB at 5 Vrms
  • Crosstalk attenuation
    • between channels > 100 dB @ 1 kHz
    • between inputs > 103 dB @ 1 kHz
    • between input and monitor > 100 dB @ 1 kHz
  • Output impedance 22 ohms
  • Output voltage max. 7 Vrms
  • Output current max. 30 mA
  • 8-channel analog inputs
  • Bandwidth 1 - 60.000 Hz (+/-3 dB)
  • THD + N > 100 dB 
  • Signal to noise ratio > 105 dB at 3.5 Vrms
  • Crosstalk attenuation
    • Front <-> Front > 108 dB (A)
    • Front <-> Center > 110 dB (A)
    • Front <-> Surround > 112 dB (A)
    • Center <-> Surround > 108 dB (A)
  • Input voltage max. 3.5 Vrms 

  • Analog input --> ADC/DAC --> Analog output 

  • Sampling frequency 48 kHz
  • THD + N > 94 dB @ 1 kHz / 1.8 Vrms
  • Signal to noise ratio > 96 dB @ 1 kHz / 1.8 Vrms
  • Input voltage 1.8 Vrms 
  • Digital inputs
    • Sampling frequency 32 to 96 kHz (prepared for 192 kHz)
  • PCM-Direct-Mode, 48/96 kHz

  • THD + N
    • > 104 dB / > 110 dB (A) @ 1 kHz, -60 dBFS 
  • Signal to noise ratio
    • > 106 dB / > 110 dB (A) @ 1 kHz, -60 dBFS
  • PCM-Mode (Dolby), 48 kHz

  • THD + N @ 1 kHz, -60 dBFS

    • Front > 100 dB / > 108 dB (A)

  • Dolby Digital (Config 1 *)

  • THD + N @ 1 kHz, -60 dBFS

    • Front > 98 dB (A)
    • Center > 97 dB (A)
    • Surround > 94 dB (A)
  • Signal to noise ratio

    • Front > 110 dB (A)
    • Center > 105 dB (A)
    • Surround > 106 dB (A)
  • Crosstalk attenuation @ 1 kHz, 0 dBFS

    • Front <-> Front > 104 dB (A)
    • Front <-> Center > 99 dB (A)
    • Front <-> Surround > 98 dB (A)
  • DTS (Config 1 *)

  • THD + N @ 1 kHz, -60 dBFS

    • Front > 100 dB (A)
    • Center > 99 dB (A)
    • Surround > 97 dB (A)
  • Signal to noise ratio

    • Front > 110 dB (A)
    • Center > 105 dB (A)
    • Surround > 106 dB (A)
  • Crosstalk attenuation @ 1 kHz, 0 dBFS

    • Front <-> Front > 104 dB (A)
    • Front <-> Center > 99 dB (A)
    • Front <-> Surround > 98 dB (A)
  • Video

  • Bandwidth 20 MHz RGB / S-Video; 10 MHz Composite Video (FBAS)

  • Input impedance 75 ohms

  • Input voltage max. 2 Vpp

  • Output impedance 75 ohms

  • Output voltage max. 2 Vpp

* Config 1: All front and effect speakers small. Subwoofer active.
  • Upgrade features:
  • DTS-ES Extended Surround Matrix 6.1
  • DTS-ES Extended Surround Discrete 6.1
  • DTS Neo:6
  • DTS 96/24
  • "Audionet D8" (improved Dolby Surround EX)
  • Bass manager with double precision
  • HDCD decoding for CD replay
  • Pro Logic II decoding up to 96 kHz PCM input signal
  • Analog/Digital converter with 96 kHz / 24 Bit for surround sources
  • 10-band graphic equalizer for all channels (optional)
  • 3-band parametric equalizer for corrections in bass frequencies with double precision (optional)

 

 
search



TL-Audiossa kuumimmat kotiteatterit

HifiGuru

 

 

All Rights Reserved
© 2000-2006 highendnews.com